Hakutulokset

1. V

6mm PPC ja kupariluodit

Jouko Kinnunen sanoi miulle, että 6ppc ei löydy sellaista luotia näistä kuparisista. Luodin pitäisi olla Joukon mukaan hirmuisen pitlkä ja se ei onnistu. Eli nämäkin jutut on niitä viherpesu aikomuksia! Kannattaa muistaa!
  2. V

6mm kaliperi mietteitä

ensimmäinen on ollut yli 10 vuotta Jo-Ki 6ppc 269 kaulalla. Luoti on 68 grainin Berger ja 133 ruuti 28,7 grainia. Mitattu nopeus 980ms. On aivan tarkkan ja on vain linnustus käytössä. Jos matka on 100m tai alle, niin on ammuttava, joko kaulan tyveen, tai suolet pudotettava. Olen myös tulpannut...
  3. V

Bipodit

Hei! Mikä olisi todella hyvä ja kevyt kallistuksella oleva bipodi 15-33cm? Keveys olisi valttia. UTG pipodi oli mutta lonksuu joka suuntaan. Ei hyvä. Caldvellistä on kokemusta. Voisin ostaa todella hyvän käytetynkin. Harrista on kehuttu mutta luulen että halvemmatkin ajavat saman asian eli...
  4. V

lentoradan laskeminen

olen hukannut lentoradan laskenta taulukon. Ase on 6ppc Jo-Ki. Luoti on Berger 68gr ja lähtönopeus on 980metriä sekunnissa. Objektiivin halkaisija on kiikarissani 50mm. Piipun päältä objektiivin keskelle on n.42mm ja piipun keskeltä objektiivin keskelle n.48mm. Ase on kohdistettu 200m. Paljonko...
  5. V

kiv. tukin momenttin kiristäminen

Onko järkeä ostaa momenttiavainta kiväärin rautojen kiristämiseen? Toki talonpoikaisjärkeni sanoo, että rautojen kiinnitysruuvit tulevat aina samalle tiukkuudelle. Kertokaa viisaammat ko. asiasta ja mielipiteitä. Vielä, että jos on niin mikä ja mistä sellaisia saa järkevään hintaan?
  6. V

paras ristikko linnustukseen

Mikä olisi mielestänne paras ristikkotyyppi latvalinnustukseen ja pitkillekin matkoille? Olisi aikomus ostaa Leubold 7x35x56 34mmrunkoputklla. Siinä on tähtäinkuvio Moa, eli poikkiviivastot.
Back