Katseet kohti tulevaa

sakke

Well-known member
Kasa-ammunta on pienen harrastajapiirin hieno kilpailulaji, jonka piiriin varmasti jokainen haluaisi lisää harrastajia. Homma toimii toki tälläkin harrastajamäärällä.
Onko siis syytä huoleen? On varmasti. Ja mielestäni suuri huolen aihe on harrastajajoukossamme olevan hyvin pienen piirin harrastama ilkeämieleinen ja epäurheilijamainen selän takana marmattaminen, vinoilu, itsensä ja omien saavutusten korostaminen samalla muita vähätellen. Tuolla toiminnalla em. ryhmä etsii toisista ja toisten tekemisistä virheitä etsimällä etsien kuitenkin unohtaen omat tekemänsä lukuisat virheet. Lisäksi he unohtavat tai eivät edes huomaa tai tajua, että myös heidän tekemisiään on tarkkailtu ja tarkkaillaan. Näin omasta mielestään aina oikeassa olevien henkilöiden tekemisiin kukaan vain ei ole vaivautunut tai halunnut puuttua sen kummemmin.
Tässä kohtaa arvoisa lukija saattaa ajatella, että mikset Sakke laita nimiä peliin. Niin, siinäpä on kysymys. Nimet voisin laittaa tähän kirjoitukseen helposti ja yksilöidä pitkän listan heidän toimiaan, mutta se ei ainakaan vielä ole tarkoituksenmukaista, koska olen osaltani päättänyt, että koetan saada jaoston toiminnassa hiljalleen myönteistä ja samalla toisia kunnioittavaa kirjoittelua, toimintaa ja asennetta.
Kirjoittelu tällä foorumilla on ollut jo jonkin aikaa hiljaista. Osa aiemmin aktiivisestikin kirjoittaneista on lopettanut kirjoittamisen kokonaan, vaikka voisivat jakaa meille muille monta tietoa ja kokemusta. Eräänä kirjoittelun ja varsinkin vastausten piirteenä on ollut heti mollata ja lyödä ensimmäinen ja ensimmäiset kirjoittajat ja tietysti mielellään korostaa omaa erinomaisuuttaan. Toki aivan vailla totuutta oleva ”tieto” tulee korjata ja niin on pääosin tehtykin. Onpa menty niinkin pitkälle, että on pyydetty poistamaan omat käyttäjätunnukset.

Välikauden puheenjohtajana olen huomannut, että puheenjohtajaan kohdistuu paineita niin jäsenistöltä kuin liitosta. Liitosta saatu palaute on aina asiallista ja ratkaisua hakevaa sekä meidän kilpailulajiamme tukevaa. Ampujien suunnasta tuleva palaute niiltä, jotka uskaltavat ottaa minuun yhteyttä, on ollut asiallista. Sen sijaan selän takana liikkuva keskustelu ei todellakaan ole usein ollut asiallista. Minä kestän ihan kaiken palautteen, myös tuon selän takana ivailun ja täydellisyyden, enkä sen vuoksi jätä hommaa kesken. Mutta olen huomannut, että aiempia jaoston puheenjohtajia on jäänyt pois kesken kauden tai ovat kieltäytyneet jatkamasta puheenjohtajana oman kautensa ollessa päätöksessään. Syynä on ollut mm. tuon pienen, mutta äänekkään, ivailevan, kunnioitusta tuntemattoman epäurheilijamaisen ryhmän välillä jopa törkeä käytös. Tuota epäurheilijamaisuutta ei pidä milloinkaan hyväksyä ja meidän on rohkeasti puututtava moiseen käytökseen.

Itse mietin viime vuoden puolella pitkään, suostunko välikauden puheenjohtajaksi. Mutta olen tyytyväinen, että suostuin ja iloinen, että jaosto näin päätti. Nämä muutamat kuukaudet ovat olleet täyttä työtä liiton suuntaan ja meidän ampujien suuntaan. Yhteyksiä on otettu, siltoja rakennettu, tietoa hankittu ja paljon muuta. Kaikkein tärkeimpänä havaintona tässä on ollut, että hommaa hoidetaan yhdessä, porukalla. Ja sitä tehdään hyvässä hengessä toisia kunnioittaen, keskustellen, rauhallisesti ja rehellisesti omaa mielipidettäkin kertoen. Sitä ei tehdä mattoa toisten alta vetäen.
 
Hyvä Sakke!!!!!!!!

Hyvän johtajan tehtävä työpaikalla ja vaikka hyvän opettajan tehtävä koulussa on puuttua kiusaamiseen.

Kun en ole ns. sisäpiirissä,en asiaa tarkemmin tunne,mutta:

"Laulumaata ja konekivääriä mie kaipaan"

Millä ihmeellä hänet saisi tänne takaisin kirjoittamaan??? Voisiko hänelle avata sivuille vaikka oman blogipalstan,jota EI VOI KOMMENTOIDA???

Jos auttaisi rahalla houkuttelu,niin voisiko olla vaikka vuosimaksu (IP osoitteseen sidottu tms) jolla saisi oikeuden lukea Laulun palstaa??

Jos joku asia on minua vaivannut,otan puhelimen ja kysyn häneltä ja moni mysteeri on kirkastunut tai ei ole tarvinnut sudenkuoppaan kävellä.

Millä mittarilla tahansa hän on GURU tässä savotassa!!!

Muuta:

*Huippulaatuisten komponenttien/aseiden hankinnasta ja Suomeen saamisesta tarvittaisiin neuvoja.Kuten tiedämme USA:sta löytyy parhaat vermeet,mutta maahantuonti sieltä on vaikeaa.

*Kasa-ammuntakaan ei ole halpa laji ja yhteishankinnat olisi varmaan yksi tarpeellinen toimintamalli. Luodit,piiput,kehykset,tukit,valmiit aseet.

*Aina ei tartte osata kertoa mikä on "AINUT OIKEA" TYYLI,eikä sellaista olekaan,mutta tärkeää tietoa on se MIKÄ EI TOIMI (Jos se on jo kokeiltu).
Kun aikanaan Piekkaritiimiä kokosin, pyysin Ralf Westerlundia porukkaan.Kun tiesin hänen monenmoista kokeilleen elämänsä varrella,niin sanoin hänelle,että tarvitaan joku joka meitä "Pelle Pelottomia" vetää pilvistä takaisin maankamaralle ja sanoo: " ÄLKÄÄ HYVÄT MIEHET".

*Yhteistyö on voimaa ja jos joku vaikka 2000 euron asia halutaan testata ja se tehdään 20 hengen porukalla,kulu on enää 100 euroa/henkilö ja kaikille tulee tietoa 2000 euron arvosta.

Timppa
 
Enpä ole itsekään aina osannut pysyä tuppisuuna, vaikka jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut. Toki, kyllä kannattaa kantaa ottaa ja mieluummin ihan julkisesti; selän takana jupiseminen ei vie asioita mihinkään suuntaan (vrt. meidän poliitikot tänä pänä).
Tuntematta ko. asiaa enempää, en kommentoi, mutta tervetuloa vain vaikuttamaan. Yleinen kokous, jaostoon hakeutuminen näillä pääsee pitkälle...

Toinen asia. Tämä on vain harrastus ! Se kannattaa aina muistaa, itsekin olen sitä itselleni määrä ajoin toistellut. Joskus tuntuu, että saisi tässäkin pyörä sulkeutua ja pistettäisiin kisoissa keskipäivällä peli poikki; seurusteltaisiin ja paistettaisiin muurinpohjalettuja kuin Haapajärvellä aikoinaan...
Voisi vähentää tiukkapipoisuutta ???

Se, että meillä tänne foorumille eivät kirjoita kaikki, joilla olisi jotain "annettavaa", on luonnollisesti harmi, mutta näin se on vähän muuallakin. Eipä jenkkienkään foorumilla ole koskaan mitään niiltä ampujilta, jotka menestyvät, kiertävät MM-kisat yms. Samoin on Australiassa ja Kanadassa.
Toki, meillä ja muualla neuvoja ja kommentteja ovat monet saaneet nokikkain, puhelimessa tms. Hyvä niin !
 
Jari puhuu asiaa. Olen kysellyt yhdeltä sun toiselta neuvoja ja vinkkejä ja aina olen saanut hyviä ja asiallisia mielipiteitä ja neuvoja kysymiini kysymyksiin. Auttajia ja jeesaajia löytyy ihan Suomen top listalta kunhan haastattelet kilpailutilanteen ulkopuolella.

Jos joku puhuu takanapäin pehmoisia, niin niitä en tunne, enkä pidä sellaista toimintaa hyvänä.

Jos jokin kalvaa jonkun mieltä niin suosittelen henk. kohtaista keskustelua heidän välille, paskapuheet selän takana on aina ilkeitä.

Jos joku tuntee pistoksen sydänmessään, niin korjaa tilanne niin, että jatkossa porukoissa puhutaan ja arvostellaan muita harrastajia vain niillä argumenteilla, joilla olisi valmis puhumaan myös ko. henkilön paikalla ollessa.

Ei me kaikki olla varustettu samoilla huumorintajuilla, vehkeillä and laitteilla, rahoilla, kyvyillä ja taidoilla jne.

Tämä porukka on jo valmiiksi niin pieni, että meidän kaikkien pitäisi mahtua samaan aikaan radalle ilman, että joku tuntee itsensä ulkopuoliseksi tai pilkatuksi.

Terveisin Jouko Pitkänen
 
JR kirjoitti:

"Se, että meillä tänne foorumille eivät kirjoita kaikki, joilla olisi jotain "annettavaa", on luonnollisesti harmi, mutta näin se on vähän muuallakin. Eipä jenkkienkään foorumilla ole koskaan mitään niiltä ampujilta, jotka menestyvät, kiertävät MM-kisat yms. Samoin on Australiassa ja Kanadassa.
Toki, meillä ja muualla neuvoja ja kommentteja ovat monet saaneet nokikkain, puhelimessa tms. Hyvä niin !"

Piekkaripuolella Jenkeissä huiput näyttävät kirjoittelevan enemmän kuin PPC puolella.Esim. Tony Harper (ehkä maailman paras pienoiskivääri kasa-ampuja).

Hänellä on selvästi aito huoli lajin kuihtumisesta ja selvästi yrittää mataloittaa kynnystä saada lisää harrastajia.
Toisaalta hän on niin hyvä ampuja,ettei hänen tarvitse murehtia,jos hänen vinkeillään joku pystyy rakentamaan yhtä hyvän kaluston kuin hänellä-:).

Nettikeskusteluille on tyypillistä ajatua kissanhännän vetoon ja jopa riitoihin kun kirjoituksissa ei voi tulla esille kaikkea ympäröivää tausta asiaa,eikä äänenpainoa tms. ja moni ei senkään vuoksi viitsi.

Timppa
 
Sakkee myötäillen olen samaa mieltä lajista riippuumatta.
Erittäin hienona piirteennä pidän herran puuolueettomuutta ketään sortamatta/mollaamatta vaan ja ainoastaan lajin ja porukkahenngen kohottaminen.
Tuuollainen on johtamisen taitoa arvostan suuresti.
Se että osa porukkaa ei kirjoita on todella harmi sillä nyt on menty taaksepäin tuossa osiossa,asiantuntijoita löytyy kasapuolelta myös lopettaneissa.
Sakke sanoi hienosti asiat miten ne ovat edenneet.
Mitä hyvää tai uudistusta laji vaatisi saadakseen lajin säilymisen (antaa kaikkien kukkien kukkia ).
Ja loppuun terveiset myös auttavilta henkilöiltä Hubalta ja Jartsulta heidän kirjoituksia kaipailen (heiltä olen saanut aina tiedon mitä olen tarvinnut).
T.Aki korsu
 
Back
Ylös