Spiraalia,pientä putkea,tuninkia,tuulen vientiä

Tällä alueella keskustellaan asioista maan ja taivaan välillä.

Valvoja: Ylläpitäjät

Long Range

Spiraalia,pientä putkea,tuninkia,tuulen vientiä

Viesti Kirjoittaja Long Range » 2.12.2019 6:42

Aamu kirjeeni Piekkaritiimiläisille.

Lab Radarilla noita eri Lottien hidastuvuuksia voisi saada selville,mutta tarttisi ilmeisesti ampua useamman elektronisen taulun läpi saadakseen tuota spiraalia luotettavasti esille?

www.midwayusa.com/product/1016447132

Huomenta!

Kun joku asia vaivaa niin on alettava kyselemään/utelemaan.

Kun on esimerkkejä,että hiukan suuremmallakin Vo hajonnalla varustettu patruuna saattaa käydä oikeinkin hyvin.

Ja vastaavasti pienellä Vo hajonnalla varustettu ei vastaakaan odotuksia käynnille eli ei välttämättä teekään pientä kasaa.

Vaatimattomia ovat minun silakat joulukaloiksi,mutta muutamasta tapahtumasta jäänyt mietteitä ja tuossa varmaan huippuballistikko Brian Litz tuota asiaa sivuaa:

www.appliedballisticsllc.com/Articles/A ... Swerve.pdf

Ja kuvausta luodin spiraalista eri matkalta napattuna samasta artikkelista:

www.youtube.com/watch?v=KH9SCbCBHaY

Pienet silakkani pohjalle:

*Ammuin muutaman kerran tuolla LPR.n sisäradalla kaikki laukaukset lähtönopeusmittarin läpi. Usein luodit vilahtavat kiikarissa (50 X) taulua vasten.

*Erään pienellä Vo hajonnalla varustettu Lapuan Center lotti luodit vilahtivat pääosin kiikarin dotista vasemmalla ylhäällä eli ilmeisesti tekivät spiraalia.Kasat asiallisia,mutta eivät innostavia.

*Erään hiukan suuremmalla Vo hajonnalla varustetun RWS R 50 luodit vilahtivat SUORAAN dot pisteen yläpuolella ja porasivat pientä hajontaa.Parikin eri 5 ls kasaa oli 7,5 mm ulkolaidasta mitattuna.

*Sekin hiipii mieleen,että tuollainen “spiraalille lähtevä” luoti saattaa ollakin nopeus hajonnaltaan 25-50 m:n päässä SUUREMPI vaikka Vo olisi kuinka hyvä....

Mitä tuossa tapahtui?

*Lähtikö Lapualaiset piippuvärähdyksen pystyliikkeen aikana ja RWS.t piipun suun pysähtyneessä kuolokohdassa tai muuten optimaalisessa kohdassa?
(Tuninki)

*Sekin on mahdollista,että eri nopeusluokan luoti vilahtaisi ERI KOHDASTA lentorataa kiikarissa ja “huijaisi” minua.

Te ketkä tunnette nuo elektroniset taululaitteet (SIUS jne.) .Joskus tätä kait udellutkin:

*Voidaanko niitä asentaa peräkkäin ampumamatkalle? Olen ymmärtänyt,että Lapuan testiasemalla Mezassa saat Lotin 50 m:n ja 100 m:n kasat/nopeustiedot yhtä aikaa näkyville.

*Eli olisiko tuota mahdollisuus testata jossakin?. LPR.n sisäradalle on tulossa noita SIUS laitteita huhun mukaan,mutta voiko niitä hyödyntää???

*Tuo kiinnostaisi esim tunerin säätötilanteessa ja kun tuollainen spiraalia lentävä tod.näk. vie enemmän tuuleenkin,niin ehkä tässä jotain mietittävää olisi.

Timppa
Long Range

Long Range

Re: Spiraalia,pientä putkea,tuninkia,tuulen vientiä

Viesti Kirjoittaja Long Range » 2.12.2019 7:43

Eli tällä koitan kaivaa esiin tavallaan sitä:

*Kun tuninki on hyvä ja spiraalia ei lennetä,niin ainakin lyhyillä matkoilla väheneekö lähtönopeus hajonnan merkitys?

Jos ei ole spiraalia,niin tuulen vientikin tod.näk. pienenee ja mahdollisesti pienemmässä putkessa tuon LYHYENKIN ampumamatkan menevän V25 / V50 /V75 nopeushajontakin (esim.hidastuvuus) olisi Vo vrt. paree?? Ja päinvastoin.

Mutta olen mieleltäni nuori mies ja minulla on vara olla väärässä...

Timppa
Long Range

Vastaa Viestiin